Raw kiwi skildpadde kage


Det her er den første Raw kage som jeg har lavet. Fandt lige billedet i gemmerne og tænkte at det måtte være på tide at få opskriften ud på bloggen.
Jeg kan ikke helt huske hvor jeg fandt opskriften men gemte den i mine noter.
I noterne står der heller ikke præcis hvor mange kiwis der skal bruges men synes at jeg kan huske at jeg købte 2 bakker, bare for at være på den sikre side.

Ingredienser:

10-15 stk skrællede kiwi skåret i tynde skiver
3-4 modne bananer
1 kokosnød (1,2 dl kokoskød og 60 ml kokosvand)
1,2 dl bløde dadler uden sten

Fremgangsmåde:

Blend kokoskød, kokosvand og dadler i en kraftig blender indtil det får en ensartet glat konsistens.
Hvis den bliver for tynd, så put flere dadler i.

Start med at lægge bananer skåret i skiver på den lange led, som bunden af kagen.
Læg derefter et tyndt lag af kokos/dadel cremen på og derefter et lag kiwi.
Fortsæt med at lægge lag og gør kagen mindre for hvert lag, så kagen til sidst bliver en "halvkugle".

Pynt til sidst kagen med kiwi i skiver og lav 4 fødder og et hoved ud af kiwi.
Lad kagen hvile et par timer på køl, så den sætter sig.




Kommentarer

Populære opslag